Thursday, January 6, 2011

Karya Kursus Disleksia

ini potret saya..hehe.. mirip tak?? macam tak jer.. potret ni dilukis oleh pensyarah yang mengajar kami subjek Disleksia iaitu Puan Mary Ann Vaz dan diwarnakan oleh saya sendiri..


 hasil karya Bie_90 jg tau.. :)

 yang ini hasil karya rakan kelas Bie, namanya Robin ..bertajuk 'Cendawan Beracun'

 hasil karya Anna Chieng, classmate Bie jg ni...meriahh.. 'Lonely House'

 'Waterfall in the Jungle' ini hasil karya Hiew Sing Siong.. bleh tahan jg kan bakat ni.. :)
 wahh....ini sangat menarik perhatian... siapa lagi kalau bukan pelukis berbakat kelas kami, saudari Nur Hanisah.. bertajuk 'Ros Merah'

 ini ialah lukisan yang mendapat pujian daripada pensyarah kami.. "sungguh berbakat anda melukis dan mewarnakannya", kata beliau kepada Saidi Ismawi.. lukisan bertajuk " LUNA" hehe..
 bunga raya ni dilukis oleh Rozy ..tapi saya tolong warnakan jer.... :p

naaa...bunga lavender ni cantek kan, menarik perhatian pensyarah kami jg tau.. sapa yang lukis...kalau bukan rumet saya, Jesica Jane..hehe... ada bakat gitu bhaa..

ermm, rupanya semua 'classmate' saya ni berbakat tinggi walaupun Seni bukan bidang kami.. namun, sebagai seorang guru yang berkualiti, bakat-bakat seperti ini amatlah perlu dalam penghasilan aktiviti p&p yang pelbagai dan menarik minat murid-murid.. Seni dalam pendidikan itu adalah amat penting jg kan..

1 comment:

  1. mghadkan aktiviti p&p mengikut silibus sahaja bukan ka membosankan murid-murid dan menghalang minda murid untuk mengembangkan minda kreatif semula jadi mereka..

    ReplyDelete